Közösségi média marketing: Szakértői tanácsok
Az újabb közösségi médiaoldalak által kínált erőt és lehetőségeket még nem ismerték fel teljesen. A közösségi média marketing gyorsan felváltja a régebbi módszereket, mint a legegyszerűbb és legelőnyösebb lehetőség a törzsközönség elérésére és a forgalom növelésére. Egyetlen más marketingterv sem kínál olyan sokszínűséget vagy interaktív lehetőségeket. Az alábbi bekezdések betekintést nyújtanak az alapokba.
Adjon a közösségi hálózat követőinek különleges és exkluzív ajánlatokat. Kínáljon az ügyfeleknek valami olyan exkluzív dolgot, ami máshol nem elérhető. Egy verseny lefolytatása nagyszerű módja a rajongók megbecsülésének kimutatására. Lehet, hogy a versenyek nem az ön világa. Ha ez a helyzet, gondolkodjon el azon, hogy helyette hasznos tárgyat adjon a követőinek. Bejelentéseit a közösségi oldalakon is közzéteheti.
Mindig őrizze meg a nyugalmát, amikor a közösségi oldalakon posztol és válaszol. Vannak olyan emberek, akik azzal a szándékkal posztolnak a közösségi médiaoldalakon, hogy bajt okozzanak. Őrizze meg professzionális hozzáállását, és egyszerűen távolítsa el a posztokat. Ha jogos aggodalmuk van az Ön vállalkozásával kapcsolatban, legyen tisztelettudó, és mindig tartsa fenn a szakmai párbeszédet.
A Twitter-bejegyzései megjelenhetnek a Facebook-falán is. Talán az lenne a legjobb, ha különböző posztokat írna, mivel a Twitteren lévő közönsége némileg eltérhet a Facebook-ismerőseiétől, és a Twitteren rendkívül rövid posztokat kell írnia. Így azonban mindkét webhelyet nagyon könnyen frissítheti.
A közösségi média marketingstratégiák alkalmazása nagyszerű módja lehet a kapcsolattartásnak az ügyfélkörrel, és a kapcsolatok kialakításának. Azok az ügyfelek, akik barátságot kötnek Önnel a Facebookon, vagy követik Önt a Twitteren, ezt önként teszik. Hallani akarnak Önről. Ezért értesítheti őket a hamarosan megjelenő új termékekről, eladásokról és kedvezményekről, vagy akár csak az Ön vállalkozásával és iparágával kapcsolatos információkról anélkül, hogy attól kellene tartania, hogy túl tolakodó lenne.
Legyen Facebook-oldalán egy felfedő fül: ezt csak a barátai vagy követői láthatják. Bátorítsa az embereket, hogy "kedveljék" az oldalát, hogy hozzáférhessenek ehhez az egyedi tartalomhoz. Például felfedhet egy egyedi kuponkódot azoknak a Facebook-felhasználóknak, akik "kedvelik" az oldalát.
Jelöljön meg minden egyes bejegyzését a Twitteren, hogy növelje a követők számát. A címkék az, amit a # szimbólum után lát. Ezekkel biztosíthatja, hogy frissítései megjelenjenek a csoportos feliratkozók feedjeiben. Legyen körültekintő a címkék kiválasztásakor, és keressen olyan csoportokat, amelyekhez a célcsoportja valószínűleg csatlakozik.
A közösségi média marketingkampány megkezdése előtt érdemes megfontolnia, hogy útmutatókat vásároljon, amelyek a helyes irányba terelik. Az útmutató a vezető közösségi médiaoldalakról tartalmaz információkat. Mindent meg fog adni, amit tudnia kell, az oldal létrehozásának alapjaitól kezdve a forgalom növelésére irányuló stratégiákig.
Nézzen utána, hogy a rivális versenytársai mivel próbálkoznak. Nézzen utána, mit csinálnak más közösségi hálózatokon, és találja ki, milyen technikák működnek náluk. Választhatsz néhány hasonló dolgot ugyanarra a piacra, vagy kitalálhat egy olyan stratégiát, amelyet senki más nem alkalmaz, hogy új közönséget érjen el.
Amikor az ügyfelei kapcsolatba akarnak lépni Önnel a közösségi médián keresztül, mindig időben válaszoljon. Ne hagyja napokig olvasatlanul az üzeneteket. Ügyfelei és követői időt szánnak arra, hogy írjanak, így ügyfélszolgálati szempontból. Jó ügyfélszolgálat, ha legalább naponta válaszol az üzenetekre és a hozzászólásokra.
Bár a közösségi média marketing viszonylag új, még mindig rengeteg a verseny minden területen. Ez azt jelenti, hogy a mennyiség helyett a minőségre kell összpontosítania, és a fenti tanácsok alapján egyedi tervet kell kidolgoznia. Ha a közösségi média marketinget helyesen használják, rövid idő alatt egy egész birodalom felépítéséért lehet felelős.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.